KinderhulpGambia.reismee.nl

wij zijn weer in gambia

Hallo allemaal,

Voor velen onverwacht maar toch een bericht vanuit Gambia waar we sinds een paar dagen zijn.
Niet iedere dag een super uitgebreid verhaal maar een brede samenvatting van wat dingen die we voor de stichting doen en waarvan wij denken dat het belangrijk is.

Maar ik begin nog even met 14 en 15 april , toen stond KHG voor het eerst met spullen uit Gambia op een fair. Met hulp van Fanny en Annette hadden we de week ervoor al thee ingepakt en wonjo. Naast de thee en wonjo verkochten we veel sieraden en strandtassen en houtsnijwerk. Een groot succes want in 2 dagen tijd hadden we een bruto opbrengst van ruim 500 euro. Tuingoed Foltz Meeden nog bedankt voor de uitnodiging.

Dat zelfde weekeinde kregen we een uitnodiging voor 20 mei een markt in Oude Schans we zijn nu in Gambia dus ook flink aan het inkopen en omdat we vanaf Brussel zijn vertrokken is het mee terug nemen van kilo's geen probleem. Inmiddels al heel wat sieraden , tassen, houtsnijwerk van Pa en ook 10 kg wonjo gekocht maar we gaan voor meer.

Samen met Fred hele middag over markt in Serrekunda en de zijstraten struinen. Maar ook al zien we geen andere toubabs (blanken' we lopen er niet anoniem want we komen fatou van Healthcentrum Berending tegen en nog veel meer mensen he you don't remember me?Leuk leuk en nooit geweten dat de markt zo groot was. Echt je koopt er van alles er was zelfs een straat met alleen maar shops waar je gebruikte plastic flessen, potjes rijstzakken et c koopt. Goede recycling en geloof me t was er druk. Maar ook stores vol bananen en echte locale dingen. Was zeer de moeite waard en we hebben erg genoten. Rustig bezig zijn voor de stichting kan ook en ik geniet hier meer van t hier meer van dan hele dag strand.

Verder doen we het in alles rustig aan ja we houden vakantie in Gambia en omdat we nu in kombo beach zitten ( Casa marc was bezet) en grappig we voelen ons ook echt toerist.
1e dag op strand how are you, what's your name en wel 20 fruitvrouwen die ons wat wilde verkopen. Tja in Kotu kennen ze ons niet en dus moet je dit op de koop toe nemen. Maar het strand is er heerlijk.

Verder hebben we afgelopen dagen veel babymelk besteld en pap en paracetamol en zeep voor het healthcentrum,dit gaan we dinsdag weg brengen inclusief veel rijst voor diverse families.
We zijn al wel in Kubuneh geweest en het ontvangst bij healthcentrum was groots. Mrs Doef doef ( mijn naam sinds de cheque overhandiging - dikke kont) werd met dans en zag onthaald. Leuk. Daar paar patiënten gezien en alles zag er netjes uit. Nederlandse stagiaire ontmoet Margot. Die net bezig was met een jongen die een vreselijke voet wond had.

Verder Pabbie thuis bezocht, laatste keer december dacht ik hij sterft binnenkort. Hij lag daar maar op zijn bedje , Was erg ziekig / hij at niet was super mager en had vreselijke doorlig plekken. Wonder boven wonder eet hij nu zijn pap en hij krabbelt weer op. Ongelofelijk! Al is hij super mager dat wel. We hebben alvast voor het begin 8 blikken pap achtergelaten. De rest gaat wederom via Healthcentrum. Ook hier warm welkom.
Onze papagaai die we vorige keer aangeboden leeft nog steeds en is gegroeid. Kinderen laten vol trots aan Fred hun gekregen schriften zien en wat ze op school leren. Nyma gaat ook naar school en zo zie je maar weer alle kleine beetjes helpen hun naar iets positiefs. Geven de toegestroomde kids een lolly. Pabbie zijn lippen ook met de lolly ingesmeerd en hij genoot ervan. Een van de kids wilde me helpen en het was zo lief dat te zien. Wij beleven dinsdag terug te komen maar dat mocht pas nadat Ebou ons even wat grapefruits bracht.

Dit was t tot nu toe weer, oja erg belangrijk iedereen de groeten en heb je facebook account stem aub even op mij via

Wij kunnen dan een gratis reis naar Gambia winnen maar ik heb nog heel wat stemmen te gaan voor de 1e plek. Gratis tripje volgende keer zou welkom zijn want Fred is sinds afgelopen week ook weer werkzoekend. Hij doet het hier trouwens prima iedere dag 1 uur aan het hardlopen want 6 mei gaat hij voor de marathon van Hannover. Ben trots op hem en ja Mr konoba is verleden tijd.

Tot latersssssssssssss.
ivonne

annemariedraaijer

Hoi Ivonne en Fred,

Wat fijn even weer van jullie te horen, zo te lezen druk in de weer om alles te organiseren.....en natuurlijk ook gaan voor de ontspanning.
Maak er prettige Gambia-dagen van, lieve groetjes
Annemarie en Hans

Fanny

Yow!! Goed dat je je een beetj etoerist voelt! Eindelijk weer een keer genieten en relaxen in Gambia inplaats van druk zijn en alleen maar met andere mensen bezig zijn!! Toppie dat freddie het hardlopen ook echt doet! haha :)
Je bent me bijna voorbij op facebook!! haha, maar om nog tot de 100 te komen?.... wordt lastig. Nou geniet ervan en ik spreek jullie gauw! Groetjes aan iedereen daar!!!

henk annet

hey hulsjes leuk om weer iets van jullie te horen.
zo te lezen genieten julie van je vakantie en zo hoort het natuurlijk ook ,hier gaat het ook wel redelijk op het moment,nou geniet er nog maar even een weekje van het is zo weer voorbij.groetjes uit een koude en natte veendam

Hamba