KinderhulpGambia.reismee.nl

R.I.P Lonneke te Kamp

Vorige week was lieve Lonnke nog in Gambia het ging al niet goed maar we hadden intensief telefoon contact. Eerder dan verwacht moest Lonneke afgelopen zaterdag terug. Het ging echt niet meer.

Tijdens ons telefoon gesprek wisten we beidedat dit de laatste keer was dat we elkaar zouden spreken. Haar conditie liet het niet toe (hoe graag ze dat ook wilde) om elkaar nog even te zien. Maar soms zeggen een paar woorden meer dan wat ook.

Vandaag hoorde ik van houtsnijder Pa het klote nieuws datLonnke te kamp slechts 29 jaar gisteren thuis is overleden.

Lon zei altijd wacht niet op een wonder maar weeseen wonder!

Lon was een echt wonder haar wilskracht en vechtlust zal ik nooit vergeten.

Lieve Lon rust zacht! Ooit komen we elkaar weer tegen. Wij wensen vanuit Gambia vrienden en familie heel veel sterkte toe!

Wij wensen familie en vrienden heel veel sterkte bij dit grote verlies

Reacties

Reacties

Fanny

Ik heb het nieuws ook net te horen gekregen, bij deze wens ik ook de familie en alle vrienden in Gambia hele veel sterkte met dit verlies.

Ivonne je hebt het weer mooi weten te verwoorden, ondanks dit verlies wens ik jullie alvast een fijne jaarwisseling en een gezond 2012 toe!....

Fanny

Netten

Hoi Ivonne,
Net rug van een begrafenis van een 91 jarige tante lezen we dit bericht over Lonneke dat is dan toch wel een heel ander bericht, 29 jaar. Zo'n fanatiek, wilskrachtig mooi mens is niet meer. Wat is het toch vaak oneerlijk in het leven. Van de week nog gedacht al haar eens mailen hoe het is, helaas te laat.
Wel fijn dat we het nu weten.
We hopen dat de familie en alle mensen in Gambia de kracht vinden om dit verdriet te drage.

Ook van ons Lieve Lonneke je hebt gestreden als geen ander rust nu maar uit.

Liefs de Netten

Daisy

Ik volgde na de uitzendingen v oml je regelmatig via de website. It sucks! Heel veel sterkte voor alle nabestaanden!

Karin

Zo blij zijn we allen te weten dat Lon nog de tijd van haar leven heeft gehad in Gambia. Daar waar haar hart lag, heeft ze in de laatste weken zo van genoten. Dat is onze steun, dat te weten. Ze straalde gewoon als ze over Gambia sprak maar ook iedereen die haar zag in Gambia merkte op dat Lon dan nog meer sprankelde.
Gisteren hebben wij van lieve Lon afscheid genomen.
Wat zullen we je missen schat. Lieve moedige dappere vlinger, vlieg hoog, vlieg vrij, vlieg zonder zorgen en pijn. En maak er boven een dikke fuif van, dat is jouw wel toevertrouwd!!!!
Dag kanjer, dag lieve vriendin. Je was bijzonder en onvergeetbaar en ik ben dankbaar dat wij een stukje van onze levensreis gedeeld hebben. Voor altijd in mijn hart en gedachten! Dikke boots knuff zoals altijd en dikke kus en liefs xxx Karin

Angela

Ik heb Lonneke op televisie gevolgd en checkte regelmatig de site om te lezen hoe het haar ging. Ik heb veel bewondering voor deze sterke meid, die zo positief in het leven stond ondanks alles. De familie, partner en vrienden van Lonneke wens ik heel veel sterkte toe en de kracht dit verlies te dragen.

ank

Allererst wens ik Lonnekes familie heel veel sterkte toe ook haar partner en vrienden. Ik heb haar vorig jaar in het vliegtuig leren kennen toen wij met oudjaar uit Gambia kwamen. Een jaar daarvoor kwam ik me mijn doodzieke man onder dezelfde omstandigheden terug vliegen. Ik heb mijn plaats voor haar afgestaan zodat Lonneke kon liggen maar tussen haar hazeslaapjes door hebben we een heel intensief contact gehad. Ik heb die nacht grote bewondering voor haar gekregen.Geregeld heb ik naar
berichten van haar gekeken hoe het verder met haar was. Toch overvalt dit bericht mij .Maar ik weet bij ondervinding dat je niemand wilt missen maar dat je haar rust en geen pijn meer toewenst. Allen veel sterkte,Ank

esmee

zo een sterke vrouw!Hier moeten mensen een vooebeeld aan nemen.. Sterkte

Uitgeverij aquaZZ / Angélique Kersten

"Kom je nog eens een gebakje eten bij me", zei ze tegen me aan de telefoon. Na onze samenwerking voor een stukje tekst in Door het lint, het boek met borstkankerverhalen, gedichten en tekeningen en foto's.
Ik kende haar alleen maar van de serie Over mijn lijk, maar tijdens ons mail en telefonisch contact vond ik haar al meteen een spontane meid. Met kerstmis stuurde ik haar nog wel een mail, maar kreeg geen response. Ik dacht dat dit kwam omdat ze naar Gambia zou gaan.... en nu lees ik dit...

Lonneke, you're a star in heaven now, maar daar hebben al jouw dierbaren hier op aarde niets aan..... :(

Heel veel sterkte voor de ouders, familie en Maurits gewenst.

Angélique

Magda Thomas

Wat zal ze gemist worden, denk ik liefde en bewondering terug aan deze krachtige vrouw ...

cora

prachtige LONNEKE, RIP

Lonneke van Eijk

Ik was aan het zoeken op google naar mijn naam en vond dit ik heb meedelijde met mijn naamgenood R.I.P. naamgenood!!!!!!!!!!!!!!!!

Jamie

je bent en blijft nog steeds vooraltijd me nummer 1, we konden altijd op elkaar rekenen, overal over praten. ik ben opzettend trots op jou als nicht!!! ik hou van je vooraltijd.

Brigitte

Mijn bericht is jaren later, dit omdat ik je nu pas heb leren kennen via de serie oml.
Zo'n bewondering voelde als ik naar je keek.
Ondanks je zo ziek was, Zo'n bruisende energie, vol licht en liefde voor het leven en de mensen om je heen.
Vrolijkheid en humor.
je manier van denken en leven gaf me een liefdevol gevoel.

De urn, zo mooi,
Een zonnebloem met een vlinder.

Ookal zal dit bericht je niet bereiken, toch wilde ik iets voor je schrijven omdat ik je een geweldig, mooi mens vind.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba