KinderhulpGambia.reismee.nl

Veel dozen voor dokterspost Kubuneh

Nadat we Sainebou verlaten hebben (hieronder nog een foto van haar in de kliniek) vervolgen we onze weg naar Pabbie.

Pabbie ligt binnen op bed en heeft nu al plekken van het doorliggen. Wat gaat dit snel in 1 week . Nato vraagt ook of moeder met Pabbie naar het HC komt om de wonden te verzorgen. De mensen die met ons zijn schrikken ook en je voelt je zo machteloos. We hopen maar dat Pabbie niet te veel lijd. We laten hier suiker achter zoals gevraagd maar wat Pampers zou welkom zijn want het bed ruikt ook naar urine. Helaas hebben we de tijd niet meer en het is hier in Kubuneh niet te koop. Shit maar het is niet anders.

Naast suiker ook 50 kg rijst en een levensmiddelen pakket, schoenen en wat schoolmateriaal . achter gelaten. Betalen het schoolgeld voor 1 jaar voor de 3 kinderen Serre, Adema en Ebou.

Als we terug rijden stopt er een bush taxi en Solomon ( die in Ned aan zijn hart geopereerd is ) stapt uit. Tjee hij ziet er goed uit en is erg gegroeid. Het gaat super met hem. We wilden hem bezoeken maar hij is ons een slag voor. Hij geeft aan te wachten bij het Healthcentrum.

Bij dokterspost pakken we de auto leeg. Mooi om te zien is dat Solomon nu ook mee kan helpen, wat een verschil met 2 jaar geleden! De dozen worden geopend en men is nu vooral blij met de handschoenen die namelijk net op zijn. 1 doos vol dus men kan vooruit. Verder 90.000 vitamine tabletten, 1000 condooms, Bandavix netverband, brillen op sterkte en oogmeetapparatuur maar ook zonnebrillen, verbandmateriaal, schoonmaakmateriaal, handdoeken, scharen, watten etc etc.

Veel handen aanwezig dus waren snel klaar ! Ook hier delen we nog schoenen uit aan de toegestroomde kids.

We maken met Frans nog een afspraak en ook met Solomon voor van de week en besluiten Nato terug te brengen naar Brikama. Dit keer via een route tussendoor en dit zijn allemaal dorpjes die de kliniek verzorgd. Geweldig leuke route en voor de mensen die de kliniek bezoeken en aanrader. Onderweg delen we de restant pennen uit.

Wij gaan nog bij Nato op bezoek die ook op haar compound een boy heeft met een waterhoofd hij heet Musa. Musa is veel beter af dan Pabbie. Hij praat zelfs in het Engels en zijn benen zijn vanaf zijn knie niet te bewegen. Hierdoor kan hij niet lopen maar kruipt. Wat en verschil. Nato zou graag willen dat hij naar school gaat. Ik geef haar het advies van Secondhome in Kololi.

Ook hier kleding uit delen en worden uitgenodigd voor de late lunch. Wij zien hier vanaf want willen nog naar de houtsnijmarkt. Helaas zijn ze daar gek geworden mbt de prijzen dus naast 2 x flesje cola p.p kopen we niets.

Het wordt al duister en gaan richting Brufut om onze hulp Lamin thuis te brengen hij neemt snel ene locale douche , wij wachten en gaan daarna met hem de dag afsluiten met een eten bij Yasmina.

Wim en Ali,

Hallo,
Ach, wat ziet Pabbie er naar uit, dit gaat echt niet goed en we hopen met jullie dat hij maar niet te veel zal lijden.
Wel geweldig fijn dat het Solomon zo goed gaat.
Prachtig dat de kliniek weer spullen heeft.
Die route tussendoor van Kubuneh naar Brikama, die zal Sainey toch ook kennen? Lijkt ons heel mooi om te rijden.
We wensen jullie alvast een hele goede jaarwisseling daar!
Lieve groet, Wim en Ali.

Netten

Hoi Hoi

Wat hebben jullie weer veel uit kunnen delen zeg en al die blije gezichten erbij, prachtig die kids met al die verschillende schoenen. Maakt niet uit jongen of meisje welke kleur je aan hebt je hebt schoenen, super.
Maar dan die arme Pabbie, triest het is inderdaad niet te hopen dat hij pijn heeft. Ook een zware taak voor de ouders, valt allemaal niet mee.
Solomon ziet er inderdaad goed uit, tjonge bijna onherkenbaar.
De zonnebrillen show prachtig.
Ook ons lijkt de tussendoor route mooi als we de foto's zien. Zou mooi zijn als Sainey die kent, kunnen we hem allemaal weer werk bezorgen.
Hele goede jaarwisseling samen en geniet ook nog even daar van al het moois en goeds wat je tegenkomt.
Liefs Annet en Jeannette xxx

Jan en Gerda

Ja, Fred en Ivonne jullie doen elke keer erg goed werk daar in Gambia……… groot respect!

Het grijpt ons ook weer hard aan zo met Pabbie als je daar zelf ook bent geweest laatst.
Hopen dat het wat beter gaat met hem maar we houden ons hart vast voor hem.

Mooi dat het zo goed gaat met Solomon.

Hele goede jaarwisseling en geniet nog even een paar dagen.

Doe de groeten aan iedereen daar.
Groetjes en veel liefs
Jan en Gerda

agnes van der Drift

Beste Yvonne en Freddy

Ik draag jullie inzet een warm hart toe en zal met plezier een steentje gaan bijdragen in Pallum.

Ik ga eind september op vrijwillige basis werken in Pallum voor drie maanden als verpleegkundige. Dit in samenwerking met Wim van Heeswijk ( SOFORAL) en Denis Breukers ( verpleegkundige health Center ).Ik logeer in SOFORAL gedurende mijn verblijf .Met veel plezier volg ik jullie belevenissen . Is het mogelijk om mij een affiche of foto's te bezorgen zodat ik die kan gebruiken voor sponsors te vinden . Ik ben Nederlandse maar woon sinds 26 jaar in Belgie.
Graag reactie !
Adres : Agnes van der Drift