KinderhulpGambia.reismee.nl

Brand kombo beach - container verhaal woensdag

Laat ik beginnen met iedereen de beste wensen voor 2012. Ons eindejaarsfeest was geweldig maar het nieuwe jaar begon met een zeer grote uitslaande brand in Kombo beach. 5 min na 12 uur vuurwerk werd van dak hotelkamers afgestoken. Goede band en top sfeer. Om onverklaarbare reden en ook tegen de wind in zie je in 1 x vuurwerk op het restaurant komen. Olifanten gras dak en t was in een paar seconden raak. Grote uitslaande brand. Veiligheid staat voorop maar marc waar wij wonen is hier gen.manager en dan kijk je toch even iets anders. Hier geen 112 en met 30 min een brandweer neen helaas niet. Dit duurde naar ik schat wel 1,5 uur en ze zitten om de hoek. Dan besef je weer hoe goed georganiseerd wij alles hebben. Want ook toen ze er waren ging allkes in een lager tempo dan dat wij gewend zijn.

Fred besluit zonder na te denken op dak te gaan emmers water aan te pakken vanuit zwembad,laat ze een rij maken en het personeel doet wat ze kunnen doen. ik zorg voor emmers en vuilnisbakken en wijnkoelers. Verplaats met mensen zoveel mogelijk tafels en brandbare dingen, redden wat je redden kunt. Met elkaar proberen erger te voorkomen. De wind is in ons voordeel. Moet er niet aan denken als deze zich maar 1 min gedraaid had. Er wordt gras verwijdert vanaf het dak om het proberen te stoppen en dak nat houden met de emmers water. . Op eens veel rook ontwikkeling en het wordt te onvei;lig en Marc eist echt dat iedereen zich in veiligheid brengt. Mensen zijn belangrijker!

Geen zwaargewonden of erger gelukkig maar wel een groot gedeelte is gewoon weg. Gaan zo kijken wat de exacte schade is.

Jullie hebben nog wat verhalen te goed en ik plaats hieronder de woensdag. Oja het weer is bewqokt veel wind en ‘avonds nu koud 18 graden.

Woensdag na dagje strand op naar Brufut want onze container heeft wat problemen gekend in regenseizoen , water kan er beetje in . Gevolg sommige dozen zijn aan de onderkant nat geworden en dat is gaan broeien. Alles uitpakken en controleren andere optie is er niet.

Aangekomen zien we buiten dat Ousman en moeder 2e hands kleding aan het verkopen zijn en vandaag was de opbrengst wederom rond de 1000 dls. Toppie en je ziet ma ook met een grote glimlach nu achteraf wordt me die reden duidelijk. Toen wij in Ned waren zijn er tijden geweest dat er geen hulp was van haar broer (oom) en geen hulp is geen eten. Bah vreselijk dat mensen zo afhankelijk zijn.

Goed wij gaan dozen uitpakken en controleren. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr heb in mijn leven nog nooit zoveel kakkerlakken gezien, doos open en jawel hoor ze springen eruit. Kleding onderin heeft weer plekken en dat moet weg.Helaas maar Gambia zal Gambia niet zijn mensen kunnen het gebruiken. Ousman is slim en zegt verkopen we voor minder haha. Prima weggooien doe ik ook liever niet en maak een deal normaal volle bananendoos 350 dls voor transport maar dit staat er al.

Dozen met flinke kop voor 100 dls per stuk met goede kleding , zijn er dan 6 en ik zeg oké 500 dls voor alles en ze is zo verbaasd. Ach anders moet ik t met spoed ergens uitdelen en hier komt t goed.

De verkoop van de 2e hands kleding gaat goed. Ze heeft een paar dozen verkocht met haar moeder en ze zijn trots.

Er ligt op dit moment nu al 8.000 dls is 200 euro en ik adviseer ze een bankrekening te openen. De omgeving is ook niet gek en deze vrouw met handicap aan haar been zal zich nooit kunnen verdedigen. Fred koopt nog 2 grote nieuwe sloten voor poort en huis. Dan komt Ousman maar we kunnen het geld niet weg brengen want jullie moeten nog 4200 dls hebben, ik ben verbaasd hoezo? Ja zegt ze 12 dozen gekregen en ik moet toch per doos 350 dls betalen. Oh neen deze dozen waren een srt van gift alleen als je tzt nw wil dan moet je betalen. De glimlach van moeder en dochter wordt nog groter. Wel vraagt ze of we in de container nog dozen hebben en ja die zijn er. Ze kopen er nog 4 en van dat geld haal ik 4 nieuwe stoelen voor ze die ze niet hebben.

donderdag gaan we naar Berending!

Wim en Ali.

Hallo Ivonne en Fred,
Allereerst wensen we jullie een heel goed en gezond jaar!
Wat een schrik zal dat geweest zijn met die brand zeg .
En dan de kakkerlakken in de dozen, br br br! Wat fijn dat de verkoop zo goed gaat.
Ja, en Lonneke, nu is ze er niet meer, in febr. vorig jaar zat ze nog hier aan de keukentafel fotos te plakken voor Pa. Toen nog zo vol energie van dit en dat wil ik nog doen.
A.s woensdag 4 jan. is de afscheiddienst, lazen we in de krant hier.
Een goede dag in Berending.
Lieve groet, Wim en Ali.

Netten

Goedemiddag Ivonne en Fred voor jullie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar veel geluk en gezondheid en ook succes met het werk thuis.
Tjee, wat een brand zeg, zo te zien is het heel erg hopelijk valt de schade mee.
Top idee die verkoop van kleding, dat is echt een gat in de markt daar, super idee dus.
De kakkerlakken wat minder maar ja.
We zijn weer benieuwd naar jullie bezoek naar
Berending.
Succes maar weer en jammer dat het weer minder is.

Liefs Annet Jeannette

Jan en Gerda

De allerbeste wensen voor 2012 met veel gezondheid en geluk voor iedereen,........ wel een vreselijke start voor Marc en iedereen daar zo op Kombo die brand van vannacht. Zie op de foto dat het aan de strandzijde Gekko's bar en de handdoeken en matjes afdeling tot aan de wc en douches verwoest zijn........ gelukkig geen ernstig gewonden.

Verder de groetjes aan iedereen daar en geniet nog een paar dagen

Groetjes Jan en Gerda

Didy en Jan.

Ivonne en fred.
Ook vanuit Zuidhorn de beste wensen voor 2012.
En dat jullie door mogen gaan met dit fantastische werk.
Wij zijn nu de koffers aan het pakken, vertrekken a.s. zaterdag, 7 januari tot 4 februari.
Groeten Didy en Jan.

Peter en Jolande

wat zonde van zo'n prachtig resort. 2011 voor het eerst naar toe geweest. Een fllinke klap voor het hotel. Zat net in opmars. Marc deede goede zaken als nwe gen. managers. Hoop dat het hotel in originele staat te hetstellen is.

Hamba